Południowe Korfu - Achillion, Moraitika & Paralia Issos

Opuszczamy zapierające dech w piersiach pejzaże Paleokastritsy i kierujemy się dalej na południe. Soczysta ciemna zieleń ustępuje powoli tej bardziej wypłowiałej. Jest coraz cieplej. Na Korfu jesteśmy drugi tydzień. Przemieszczanie się z północy na południe wyspy wiąże się ze zdecydowanie odczuwalną zmianą temperatury. Różnica pomiędzy Kassiopi usytuowanym na północy Korfu a Moraitiką na jej południowym wschodzie to aż dziesięć stopni Celsjusza. A jest dopiero czerwiec :).

.....
Południe wyspy to nie tylko zmiana temperatury i co za tym idzie szaty roślinnej. Wybrzeże nie jest tu tak poszarpane, linia brzegowa jest dużo spokojniejsza, a piaszczyste, w znacznej mierze dzikie plaże, potrafią się ciągnąć kilometrami. To raj dla rodzin z dziećmi. Jest tu również dużo spokojniej, a turystów zdecydowanie mniej.

Czy północ jest bardziej atrakcyjna od południa wyspy? To zależy od tego, czego się oczekuje. Warto samemu wyrobić sobie opinię i zwiedzić całą wyspę. Korfu jest idealne do takiej podróży - wyspa nie jest duża, a przejazd z północy na południe wyspy zajmuje kilka godzin. Jeżeli dobrze zaplanujecie swój wakacyjny pobyt na tej wyspie, zmiana miejsca zakwaterowania nie będzie Wam zajmować dłużej niż pół dnia. Włącznie z pakowaniem i rozpakowywaniem walizek ;).

Moraitika

.....
Moraitika jest dość znaną miejscowością turystyczną. Choć - kiedy podróżujemy, jest okres pandemii - podróżujących tu rodzin jest zdecydowanie mniej niż jeszcze przed dwoma laty. Miejscowi sporo narzekają, i co tu mówić - nie dziwota. Korfu żyje z turystyki, a tej w ostatnim czasie jak na lekarstwo. Miasteczka są wyludnione. Wszędzie tablice z ogłoszeniami wynajmu apartamentów i domów.

Mimo że Moraitika jest jedną z najczęściej odwiedzanych przez turystów miejscowości, to jednak nas nie urzekła. Miasteczko ani nie jest wyjątkowo ładne, ani zbytnio zadbane. Poza tym w Moraitice nie ma zbyt wiele do oglądania czy zwiedzania. Jedna główna ulica, która przechodzi przez miejscowość nie zachwyca. Poszwędaliśmy się to tu i tam, ale miejscowość serc nam nie skradła. Jeśli mielibyśmy wybierać pomiędzy północą wyspy a południem, zdecydowanie nasz wybór padłby na północ Korfu.

Achillion - Pałac Cesarzowej Sissi

.....
A że w Moraitice zbytnio nie ma co robić, to uznaliśmy za fantastyczny pomysł wyprawę do Achillionu. Jest to jeden z najbardziej znanych zabytków na Korfu. Usytuowany w połowie drogi pomiędzy Kerkyrą - stolicą wyspy, a Moraitiką, doskonale wpisał się w nasze leniwe zwiedzanie wyspy. Do Achillionu udaliśmy się popołudniem, kiedy żar z nieba nie płynął, a sami byliśmy po całodniowym plażowaniu wypoczęci i zrelaksowani.
Pałac Achillion został zbudowany pod koniec XIX wieku dla cesarzowej Elżbiety Bawarskiej - Sissi. Dziś przybywających tu turystów zachwyca rozmach budynku i piękno zielonych ogrodów. Przeglądając strony internetowe niejednokrotnie spotykałyśmy się z opiniami, że pałac swoich czasów świetności już dawno nie pamięta, a ogrody są mocno zaniedbane. I tutaj mamy do przekazania bardzo dobrą wiadomość - Achillion jest urzekający, a przed naszym przyjazdem przeszedł gruntowną restaurację.
Przed głównym wejściem do pałacu znajduje się posąg cesarzowej, dla której Achilleion był azylem od dworskiej etykiety i miejscem, gdzie najchętniej regenerowała swoje zdrowie.

Paralia Issos

Plaża Issos to jedna z najładniejszych plaż na Korfu. Plaża jest piaszczysta, a zejście do morza łagodne. Niestety drzew zdecydowanie brakuje, jedyny cień, który możemy zagwarantować podczas plażowania to ten spod parasoli. Tanie to nie jest. Dwa leżaki plus parasol to koszt 7 euro. Tak więc rodzina czteroosobowa lub tak jak my - pięcioosobowa, musi się liczyć ze znacznymi kosztami. I chyba taniej będzie zakupić parasole plażowe w sklepie ;).
Złoto-pomarańczowe wydmy rozciągają się na szerokości około pół kilometra i stanowią dobry punkt widokowy na przybrzeżne jezioro Korission. Plaża Issos łączy się od północy z plażą Halikounas. Pierwsza jest zdecydowanie częściej wybierana przez turystów. Jeżeli chcecie więc zaznać spokoju, ciszy i totalnego resetu wybierzecie plażę Halikounas. To właśnie tutaj przyjeżdżają miejscowi Grecy, by swobodnie wypocząć, a nawet zorganizować rodzinny piknik, czego również byliśmy świadkami :).

Monastery Arcoudilas nazywane również Panagia

Z Moraitiki wybraliśmy się również na wycieczkę do Monasterów Arcoudilas położonych na najdalej wysuniętym na południe cyplu.
Arcoudilas jest totalnie niezamieszkanym terenem. Lasy, które okrywają cypel, tworzą zwarty zielony płaszcz, przez który nie przebijają się nawet promienie słońca.
.....
I to już koniec naszej podróży na Korfu. Wszystkie artykuły, które szczegółowo opisują piękne zakątki tej wyspy znajdziecie poniżej. Czy polecamy? Zdecydowanie! Odwiedzając Korfu będziecie mieć wrażenie, że czas trochę się tutaj zatrzymał. Nie ma tłumów turystów, wybrzeże całej wyspy jest usiane plażami i pięknymi zatoczkami, więc każdy coś dla siebie znajdzie. Wybierając miejsca mniej dostępne, będziecie mieli gwarancję samotności i swobody. Niejednokrotnie na plażach bywaliśmy sami. Zabieraliśmy ze sobą chrupiące pieczywo, sery, szynkę, obowiązkowo lokalne wino i urządzaliśmy pikniki na łonie przyrody ;). Z naszej wakacyjnej podróży wróciliśmy zrelaksowani i wypoczęci.

I na zakończenie słynne greckie powiedzenie - „Siga, siga" - co oznacza życie powoli i bez pośpiechu. I tego niespiesznego, leniwego wypoczynku życzymy Wam przed nadchodzącymi wakacjami :).

...

Podróże życia. Korfu (eBook) – sklep.followmyflow.com.pl

Przewodnik po Korfu w formie ebooka zabiera Cię w podróż do jednej z najpiękniejszych greckich wysp. Co wyróżnia nasze ebooki podróżnicze? Przepiękna szata graficzna - idealny pomysł na prezent dla miłośników podróży 200 autorskich zdjęć Interaktywne linki do hoteli, restauracji i atrakcji na miejscu Gotowy plan podróż
.....

Postaw mi kawę na buycoffee.to

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://followmyflow.com.pl/