Podróżnicze hity 2023

Rok 2023 odchodzi powoli na zasłużoną emeryturę. W 2023 roku na Follow My Flow wiele się działo. Ten rok przyniósł nam bowiem kolejne możliwości i szanse rozwoju. Oczywiście obfitował także w podróże. Oto nasza lista hitów podróżniczych mijającego roku. Zaczęłyśmy z przytupem już od stycznia. Nowy Rok powitałyśmy z pompą podczas kultowego Sylwestra na nowojorskim Time Square. I płynąc na fali tego wydarzenia, pierwsze dni stycznia spędziłyśmy w zimowym Nowym Jorku, który okazał się nie mniej atrakcyjny niż latem.

Austria

Zima rozpieszczała nas w tym roku. Sporo czasu spędziłyśmy na nartach i na skiturach. Szczególnie miło wspominamy wyjazd do austriackiego regionu Ski Amadé, a dokładnie do Zauchensee-Flachauwinkl. Urlop narciarski w którymkolwiek z ośrodków zrzeszonych pod banderą Ski Amadé to gwarancja tras na wszystkich poziomach zaawansowania i co ważniejsze tras, na których leży śnieg :). Wygodne zakwaterowanie w pobliżu stoków narciarskich pozwala na sprawne przemieszczanie się pomiędzy ośrodkami i próbowanie swoich sił nawet w kilku różnych miejscach w ciągu tygodniowego pobytu. A do tego dochodzą liczne atrakcje apres ski, tory saneczkowe, nocna jazda i bardzo dobre szkoły narciarskie dla tych, którzy dopiero zaczynają przygodę z białym szaleństwem. A zatem tanecznym krokiem zapraszamy Was na narty! Za całokształt przyznajemy dużą piątkę z plusem.

Skuszeni bajkowymi widokami i możliwością eksploracji grot ukrytych w lodowcach bez cienia wątpliwości podjęliśmy decyzję o wyjeździe na Islandię zimą. I był to strzał w dziesiątkę! Oczywiście są plusy i minusy takiej wyprawy i zdecydowanie należy być przygotowanym na różne ewentualności i ekstrema pogodowe. Lodowa kraina to nie wyssana z palca nazwa, i lodowa faktycznie oznacza LODOWA! Śnieg, mróz, zamiecie, wiatry wiejące z taką prędkością, że nie tylko zapiera dech w piersiach, ale przewraca! Podobno dzieci na Islandii mają taką zabawę: Podczas wietrznych dni rozpinają kurtkę i rozpościerają ręce w ten sposób, żeby złapać wiatr jak w żagle, a podmuchy pozwalają im frunąć nad ziemią na kilkanaście dobrych metrów :).

Islandia zimą jest urzekająca. Dzika, niezmieniona ręką człowieka natura. Lodowce i wulkany, gejzery z bulgoczącą wodą i zimne wody oceanu, pustkowia niczym z powieści Tolkiena i bajkowe tufy przykryte zielonym mchem, głębokie kaniony i płaskie przestworza z niekończącym się horyzontem. Tak wygląda Islandia - niedostępna i bajecznie nieoczywista. Poza tym to jedyna pora roku, podczas której możemy zobaczyć zorzę polarną i zwiedzić jaskinie lodowe. Dla nas była to przygoda życia :).

Wiosną podróżowałyśmy przede wszystkim wirtualnie, przygotowując dla Was nowy ebook podróżniczy. Tym razem zabrałyśmy Was w podróż na grecką wyspę Korfu. Dzięki naszemu ebookowi mieliście możliwość zwiedzić Korfu w sposób bardziej ekologiczny, bo bez zbędnego papieru. Poza tym znaleźliście fajne noclegi, dobre restauracje i bez trudu trafiliście do miejsc wartych odwiedzenia. Nasz ebook jest dostępny dla Was w naszym sklepie internetowym pod tym linkiem: KORFU. Zapraszamy!

Pytanie na Śniadanie & Radio Czwórka

Wiosna przyniosła nam kolejne wizyty w programie Pytanie na Śniadanie. W roku 2023 jako ekspertki podróżnicze pojawiałyśmy się na małym ekranie kilkakrotnie. Zaczęłyśmy również współpracę z Radiem Czwórka, gdzie rekomendowałyśmy interesujące kierunki podróży. Była to dla nas świetna okazja, żeby zachęcić naprawdę szerokie grono ludzi do podróży na własną rękę. Jeśli jesteście ciekawi jak trafiłyśmy do Pytania na Śniadanie, to zerknijcie na ten post, a wszystko stanie się jasne :).

Początek lata powitałyśmy już niemal tradycyjnie w rajskiej Warmii. Ten obszar Polski nieustannie nas zachwyca i wyjazdy w to miejsce stały się już chyba tradycją. Zresztą w 2024 nie będzie inaczej. Jak zwykle czas spędzony na łonie natury przyniósł nam ukojenie i relaks. Najbardziej lubimy w Warmii to, że możemy łączyć przyjemne z pożytecznym. Jak zwykle więc tydzień pobytu na Warmii był związany także z uprawianiem jeździectwa w ośrodku Pałac i Folwark Galiny, który jest absolutnie niepowtarzalnym miejscem na ziemi.

Azory

Lato 2023 zdecydowanie zdominowała w naszych podróżach Portugalia, zarówno ta kontynentalna jak i wyspiarska. Jednym z naszych wyborów na spędzenie wakacji rodzinnych były Azory. I szczerze mówiąc wyspy zachwyciły nas w sposób tak nieoczywisty, że w zasadzie brakuje słów, by opisać to miejsce w kilku zdaniach. Ale spróbujmy :). Położony na Oceanie Atlantyckim Archipelag Azorski jest nazywany Jednym z ostatnich rajów na ziemi, albo Hawajami Europy. Znajdziemy tu wysokie góry, niecki powulkaniczne odbijające promienie słońca w swojej turkusowej tafli, ocean, piękne plaże z drobniutkim czarnym piaskiem, wyjątkową roślinność, która otacza wyspy zielonym kobiercem, i gorące źródła, gdzie para unosi się wysoko ponad horyzont drzew. Azory są absolutnie wyjątkowe. Azory dominują w rankingu National Geographic jako jeden z najatrakcyjniejszych rejonów świata, a w roku bieżącym 2023 zostały ogłoszone hitem podróżniczym - National Geographic Best of the World 2023 Nature. To absolutny raj na ziemi, który jako obowiązkowy punkt destynacji podróżniczych należy wpisać na swoją bucket list.

Madera, to także jeden z naszych podróżniczych przebojów 2023. Wyspa nazywana jest często krainą wiecznej wiosny. Nazwę tę zawdzięcza stabilnej całorocznej temperaturze powietrza i łagodnemu klimatowi, który zapewnia nieustanną wegetację bujnej roślinności. Średnia temperatura powietrza oscyluje w granicach 23-28 stopni, a temperatura wody - 20 stopni Celsjusza. Madera to szczyt zatopionego w Oceanie Atlantyckim wulkanu. Wszystko tu zatem leży "pod górkę" :). Dlatego do dogłębnego zwiedzenia Madery potrzebujemy dwóch rzeczy: samochodu i wygodnych butów, najlepiej trekkingowych. Na tej rajskiej wyspie mamy wszystko, co sprawia, że wakacje są zarazem wygodne, ciekawe i aktywne. Oto miejsca, które naszym zdaniem zdecydowanie warto odwiedzić. Będą wśród nich i pachnące wawrzynem lasy laurowe, i klimatyczne miasteczka, i wysokie góry, w których czasem leży śnieg, i najwyższe europejskie klify, i oczywiście plaże :).

...

Nasze podróże to nie tylko wyprawy jedno czy dwu-tygodniowe, ale również krótkie city-breaki. I właśnie tak na naszej mapie podróżniczej pojawiła się Lizbona. W tej portugalskiej stolicy już byłyśmy, ale dawno dawno temu... Warto było przyjechać, obudzić wspomnienia i zobaczyć jak zmienia się miasto. Lizbona jest wyjątkowa - zabytkowe kamienice udekorowane kolorowymi muralami, muzea, kościoły, zamki i architektoniczne klejnoty jakich nigdzie indziej na świecie nie zobaczycie.

Region Minho, leżący na granicy Hiszpanii i Portugalii, uważa się za kolebkę Portugalii. I rzeczywiście znajdziemy tu na przykład pierwszą stolicę kraju - Guimarães, ośrodek kultu religijnego - Braga oraz najstarszą portugalską wioskę - Ponte de Lima. Wracając do samego regionu. Rozciąga się on wzdłuż rzeki Minho, tworząc zieloną i górzystą krainę położoną między Oceanem Atlantyckim i hiszpańską Galicją, stosunkowo mało znaną polskim turystom. Jako kolebka Portugalii, region Minho słynie też z zachowania wielu tradycji historycznych i ludowych, jak na przykład: tańce, rzemiosło, muzyka, a przede wszystkim kuchnia. Trzeba przyznać, że jedzenie, oparte w dużej mierze na owocach morza, rybach i jagnięcinie jest tu wyjątkowo smaczne i tanie. Tak, dobrze czytacie. Portugalia północna to świetna opcja na podróżowanie bez ryzyka bankructwa :). Ceny są tu w zasadzie identyczne jak w Polsce. A kawa na lotnisku w Porto jest nawet dwukrotnie tańsza, niż na naszych kochanych Balicach :). Zdecydowanie polecamy to miejsce ze względu na niskie ceny, piękne krajobrazy, zabytki, jedzenie i brak tłumów :).

.....

Jesienią naprawdę nie zwalniałyśmy tempa. W tym roku grzałyśmy zmęczone kości :) w słońcu rajskiego Zanzibaru, który na pewno wskoczył na naszą topową mapę ukochanych miejsc. I to zarówno ze względu na plaże, klimat, jedzenie, ale przede wszystkim ze względu na niezwykle otwartych i gościnnych mieszkańców, którzy sprawiają, że naprawdę z tej wyspy nie chce się wyjeżdżać, a zdecydowanie chce się wracać. Tym razem w podróży towarzyszyły nam wspaniałe kobiety, które także postanowiły podarować sobie czas tylko dla siebie, odpocząć, pozwiedzać i zrelaksować się. Ta kobieca wyprawa była naprawdę SUPER! W 2024 planujemy podobną podróż do Tajlandii. Jeśli chcesz do nas dołączyć lub podarować taki prezent bliskiej Ci kobiecie, napisz do nas: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Z Zanzibaru poleciałyśmy do Tanzanii na wyjątkowe safari, którego na pewno do końca życia nie zapomnimy. To był niesamowity zastrzyk adrenaliny! Przejażdżka całkowicie otwartym dżipem wśród lwów powoduje, że krew w żyłach zaczyna płynąć szybciej ;). Gdzie takie atrakcje? W Parku Narodowym Mikumi, który tworzy unikalny w skali świata ekosystem. Rajem tym w sposób niekwestionowany rządzą wspomniane już lwy, ale w Mikumi możemy spotkać prawie wszystkie duże ssaki reprezentujące tak zwaną wielką piątkę Afryki: afrykańskiego słonia sawannowego, nosorożca czarnego, lwa, bawoła i lamparta. Poza przedstawicielami największych ssaków Afryki możecie również zobaczyć zebry, antylopy, pawiany, sępy, guźdźce i będące symbolem Tanzanii - żyrafy.

Malta

.....

Większość naszych podróży planujemy z wyprzedzeniem, ale zdarza się, że rzutem na taśmę wpada coś do naszego kalendarza podróżniczego zupełnie niespodziewanie. I właśnie tak było z Maltą. Dlaczego warto pojechać na Maltę zimą? Właśnie dlatego, że to świetny okres na zobaczenie wysp - temperatury są bardzo przyjemne i nie ma zbyt wielu turystów.  I może nie było takiej pogody jak w szczycie sezonu, ale za to był to doskonały czas na zwiedzanie i trekkingi. Ze względu na imponującą ilość zabytków, Malta jest nazywana Muzeum pod gołym niebem. Tak więc uwierzcie, że na nudę nie ma miejsca ;). Poza tym wspaniała przedświąteczna atmosfera, jaka panuje w tym miejscu w okresie Świąt Bożego Narodzenia, była wisienką na torcie.

Zaglądnij na nasz kanał YouTube, zasubskrybuj go i ciesz się podróżami bez ograniczeń! Zostaw łapkę w górę. Dziękujemy :)!
...

Przewodniki podróżnicze (eBooki) - Podróże Życia – sklep.followmyflow.com.pl

Co wyróżnia nasze ebooki? Przede wszystkim oszczędzasz czas i pieniądze w przygotowaniu swojej podróży Dajemy Ci piękną oprawę graficzną i zdjęciową Dzięki interaktywnemu menu łatwo i szybko poruszasz się po wybranych zagadnieniach Podajemy Ci gotowy plan podróży. Podróżujesz w realu, albo nie wychodząc z domu. To zale

Postaw mi kawę na buycoffee.to

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://followmyflow.com.pl/